• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

Cilla_D

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
17 Februari 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
13
Poäng
36
Jag har precis sökte på extrakosing och ska betala credway.....fuck asså...mitt betyg gick från 1,2 till 5% nu
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
@Credway så jävla fegt och äckligt av er att inte ens bemöta kritiken här. Kommer på varenda ekonomiskt forum inklusive flashback skriva vad ni ställde till med för mig tack vare detta skitet ni har ställt till med.
 

jkpg92

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 Maj 2019
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
@Credway så jävla fegt och äckligt av er att inte ens bemöta kritiken här. Kommer på varenda ekonomiskt forum inklusive flashback skriva vad ni ställde till med för mig tack vare detta skitet ni har ställt till med.

Terry du som.är kunnig. Jag tog i morse ett lån via credway på 10000 kr men lika fort efter 2 h betalade jag tillbaka det. Kommer det synas på min UC och isåfall hur länge? Hur länge finns lån och krediter kvar som man betalat av på uc?
Kämpar med min UC score
 
L

Lennart

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag blir inte klok på detta. Hade en helt outnyttjad kredit hos Credway på 30000 som kommit in på UC:n idag. Tidigare hade jag 12 i betyg och idag ligger det bara på 5,4!

Jag var snabb med att avsluta krediten så fort jag såg att den fanns registrerad och supporten jag ringde på Credway sa att den ska försvinna från UC:n till nästa uppdatering.

Frågan är ju bara nu, är det bra för mig att ha en outnyttjad kredit liggande och att jag skjutit mig själv i foten genom att avsluta krediten eller är det bra att engagemanget är avslutat?

Har blanco på ungefär 450 och årslön på 400.
 

o c

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
22 Februari 2018
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Hejsan,

Vi på Credway noterade att det finns en hel del frågetecken kring vår rapportering av information till UC. Så jag ska nu försöka göra mitt bästa kring att förklara den information vi har kring detta. Vänligen se nedan punkter, vilket jag hoppas rätar ut åtminstone en del av de frågetecken och funderingar som finns.

* Det stämmer att vi på Credway numera behöver rapportera in våra krediter till UC:s engagemangsregister.

* Det stämmer inte att det även gäller våra andra varumärken Easycredit och Credigo. Dessa rapporteras inte in till UC, precis som tidigare alltså.

* När man ansöker om en kredit hos oss på Credway så tar vi fortsatt inte någon kreditupplysning. Man får alltså inte en förfrågan hos UC när man ansöker en kredit hos oss. Precis som tidigare alltså.

* Andra långivare/aktörer som tar en kreditupplysning på någon som är kund på Credway, kommer inte se att personen i fråga har en kredit hos just Credway. Utan endast se att det finns en kredit och dess volym.

Vid mer specifika frågor kring hur UC:s engagemangsregister fungerar eller hur det eventuellt i någon mån skulle kunna drabba ens kreditvärdighet hos UC, hänvisar vi till UC själva då vi inte har någon insyn eller svar på detta. Men vi manar till lugn innan det finns fakta på bordet kring hur mycket detta eventuellt påverkar just er individuella situation.

Vi ber om ursäkt ifall detta orsakat någon form av oro eller irritation hos någon och vi tar självklart gärna emot åsikter och feedback kring hur vi kan förbättra oss och våra tjänster. Bakgrunden till varför vi varit tvungna till att börja göra detta är för att kunna fortsätta utveckla nya spännande produkter, och precis som någon skrev så har vi precis lanserat www.rebilla.se, som i vårt tycke är en av landets mest spännande finansiella tjänster just nu. OBS! ansöker man om sänkt ränta via Rebilla så tas en UC (det blir en förfrågan) och det rapporteras in till engagemangsregistret.

Vi önskar er alla en fortsatt trevlig vecka. Tveka inte på att kontakta vår kundtjänst ifall ni har ytterligare frågor eller funderingar som vi kan hjälpa till med.

Med vänlig hälsning,
Credway
Jag vill inte ha spänning eller nya produkter om jag nu skulle ha en kredit hos er som hittills inte belastat min kreditvärdiget. Uselt skött av er. Ni har dessutom inte motiverat varför ni måste rapportera in till UC, ny produkt är ingen förklaring. Bättre än så kan ni. Alla här är jättearga på er och ni kommer förlora kunder.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Om northmill hade varit börsnoterade hade jag blankat dom just nu (blanka innebär att man spekulerar i att en aktie ska tappa i värde) xD
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp